دبیرستان چمران 3

۵۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
70

تعداد 70 سوال از 2 دوره آزمون کتبی رشته پرده دوز از سری آزمونهای کتبی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با پاسخنامه مربوطه در این فایل ارائه شده است .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:3

فهرست و توضیحات:

آپاندیسیت پاتوفیزیولوژی

تظاهرات بالینی

بررسی و یافته های تشخیصی

عوارض :

درمان پرستاری :

اهداف عبارتند از : تسکین درد، پیشگیری از کاهش حجم مایع ، کاهش اضطراب ، حذف عفونت ناشی از پارگی لوله گوارش یا احتمال آن ، حفظ سلامت پوست و تامین بهترین وضعیت تغذیه ای . اگر آپاندیسیت تشخیص داده شد، جراحی انجام می شود . تا زمان جراحی ، برای تامین عملکرد کافی کلیه ها و جایگزینی مایعات از دست رفته، از انفوزیون IV استفاده می شود. برای پیشگیری از عفونت ممکنست آنتی بیوتیک درمانی تجویز شود. اگر شواهد یا احتمال ایلئوس فلجی وجود داشت یک لوله NG گذاشته می شود . تنقیه تجویز نمی شود زیرا ممکنست باعث پرفوراسیون گردد.

برای کاهش خطر پرفوراسیون ، آپاندکتومی به سرعت انجام می شود . این عمل ممکنست تحت بیهوشی عمومی یا بیحسی نخاعی با برش شکمی از طریق لاپاروسکوپی انجام گیرد. پس از جراحی بیمار در وضعیت نیمه نشسته قرار داده می شود . این پوزیشن با کاهش فشار روی برش وارگانهای شکمی ، درد را کاهش می دهد برای تسکین درد ممکنست از یک داروی مخدر مثل سولفات مورفین استفاده شود. مابعات خوراکی معمولا در حد تحمل تجویز می شوند. بیمار دهیدراته ، قبل از جراحی IV درمانی دریافت می کند. غذا بر حسب تحمل بیمار ممکنست در همان روز جراحی به بیمار داده شود. در صورتیکه درجه حرارت بدن در محدوده نرمال باشد، ناراحتی ناشی از عمل وجود نداشته باشد و آپاندکتومی فاقد عارضه باشد، بیمار می تواند در روز عمل از بیمارستان ترخیص شود. آموزش زمان ترخیص برای بیمار و خانواده او ، ضروری است . به بیمار آموزش داده می شود که برای کشیدن بخیه ها ، بین روز 7-5 بعد از جراحی مراجعه کند .

در مورد مراقبت از محل برش و فعالیت بیمار، تعویض پانسمان و شستشوی زخم با بیمار و خانواده اش بحث می شودطی 4-2 هفته به فعالیت نرمال باز می گردد. اگر احتمال پریتونیت وجود دارد. یک درن در محل برش قرار داده می شود . بیمارانی که در معرض این عارضه قرار دارند. ممکنست چندین روز در بیمارستان نگهداری می شود . و از نظر علائم انسداد روده و خونریزی ثانویه بدقت تحت کنترل قرار گیرند. آبسه ثانویه ممکنست در لگن ، در زیر دیافراگم یا کید تشکیل می شود و سبب افزایش درجه حرارت، تعداد نبض و افزایش شمراش لکوسیت ها گردد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

پکیج استاندارد AWS سری D شامل 65 استاندارد تا سال 2014 به شرح زیر:

ANSI AWS D11.2-89(R2006)

AWS D1.1 CCRM-2010

AWS D1.2_D1.2M Errata__2014

AWS D1.2_D1.2M Errata-2014

AWS D1.2_D1.2M__2014

AWS D1.2_D1.2M-2003 Structural Welding Code&mdash Aluminum

AWS D1.2_D1.2M-2008

AWS D1.2_D1.2M-2014

AWS D1.3_D1.3M-2008

AWS D1.4_D1.4M-2005

AWS D1.4_D1.4M-2011

AWS D1.4-1992

AWS D1.5M_D1.5-2010

AWS D1.7_D1.7M-2010

AWS D1.8-D1.8M-2009-05

AWS D1.9_D1.9M 2007 ADD 1-2011

AWS D3.6M-2010

AWS D3.7-2004

AWS D3.9-2010

AWS D8.1M-2007

AWS D8.6-2005

AWS D8.7M-2005

AWS D8.8M__2014

AWS D8.8M-2007

AWS D8.9M-2012

AWS D8.14M-2008

AWS D9.1_D9.1M-2006

AWS D9.1-90_ Sheet Metal Welding Code

AWS D9.1M_D9.1-2012

AWS D10.4-1986

AWS D10.7M_D10.7-2008

AWS D10.10_D10.10M-1999(R2009) Recommended Practices for Local Heating of Welds in Piping and Tubing

AWS D10.11M_D10.11-2007

AWS D10.14M_D10.14-2010

AWS D10.18M_D10.18-2008

AWS D14.1_D14.1M-2005 welding of cranes

AWS D14.1_D14.1M-2005

AWS D14.3_D14.3M-2010

AWS D14.4_D14.4M-2012

AWS D14.5_D14.5M-2009

AWS D14.6_D14.6M-2012

AWS D14.7-2005

AWS D14.8M-2009

AWS D14.9_D14.9M-2013

AWS D15.1 ERRATA SHEET

AWS D15.1_D15.1M 2007 ERRATA SHEET

AWS D15.1_D15.1M-2007

AWS D15.1_D15.1M-2012

AWS D15.2 ERRATA SHEET-2003

AWS D15.2_D15.2M-2013

AWS D16.1M_D16.1-2004

AWS D16.2M_D16.2-2007

AWS D16.3M_16.3-2009

AWS D16.4-2005

AWS D17.1_D17.1M-2010(Spanish)

AWS D17.1_D17.1M-2010

AWS D17.1-2000

AWS D17.1-2001

AWS D17.2_D17.2M-2007

AWS D17.2_D17.2M-2013

AWS D17.3_D17.3M-2010

AWS D18.1_D18.1M-2009

AWS D18.1-1999

AWS D18.2-2009

AWS D18.3_D18.3M-2005



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:18

- بسم الله الرحمن الرحیم=

به نام خداوند بخشنده مهربان

2- الم (1) = الف لام میم است آغاز کار

که روزی است از سوی پروردگار

3- الله لا اله الا هو الحی القیوم (2)=

نباشد جز الله پروردگار

که حی است و قیوم آن مردگار

4- نزل علیک الکتاب بالحق

5- مصدقا لما بین یدیه

6- وانزل التوراه و الانجیل(3)=

خدائی که بر حق و راه و صواب به سویت فرستاد قرآن کتاب

که دیگر کتب را که یکتا الله از این پیش را دست باشد گواه

که خود قبل قرآن یگانه خدا فرستاد تورات را بضیل را

که نامردمان را به راه درست هدایت نماید ز روز نخست

برای خدایی انفطا فرستاد قرآن خود را خدا

7- من قبل هدی للناس

8- وانزل الفرقان

9- ان الذین کفروا بایات الله

10- لهم عذاب الشدید

11- والله عزیز ذو انتقام (4)=

همانا کسانی که منطر شدند

برآیات الله کافر شدند

برآنها عذابی بود بس شدید

که خواهند اندر قیامت چشید

عزیز است یزدان عالی مقام

کشد از ستم پیشگان انتقام

12- ان الله لا یخفی علیه شئ ء

13- فی الرض ولا فی سماء(5)=

چه رو زمین و چه در آسمان

از ایزد نبودست چیزی نهان

14- هوالذی یصورکم فی الارحمام کیف یشاء

15- لا اله الا هو العزیز الحکیم(6)=

نگار در ارحام نقش شما

به میل واداده یگانه خدا

جزء آن ذات یکتا خداوند نیست

تواناو دانا جزالله کیست؟



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:26

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت مسئله

اهداف تحقیق
تولید پلاستیک های قابل بازیافت (

پلاستیک

زیست تخریب پذیر )

این پلیمرها در طی سه دهه اخیر در تحقیقات بنیادی و صنایع شیمیایی و دارویی بسیار مورد توجه قرار گرفته&zwnj اند. زیست تخریب پذیری به معنای تجزیه شدن پلیمر در دمای بالا طی دوره مشخص می&zwnj باشد که بیشتر پلی استرهای آلیفاتیک استفاده می&zwnj شود. از این پلیمرها در سیستم&zwnj های آزاد سازی دارویی با رهایش کنترل شده یا در اتصالات ، مانند نخ &zwnj های جراحی و ترمیم شکستگی استخوا ها و کپسول های کاشتی استفاده می&zwnj شود.

یکی از مواد مصنوعی که تولید آن در انواع و کاربردهای مختلف روز به روز در حال افزایش است، پلاستیک و ترکیبات پلاستیکی است. پلاستیک که یکی از بهترین مصنوعات بشری محسوب می&zwnj شود هم اکنون به معضل بزرگی برای محیط&zwnj زیست و بشر امروزی تبدیل شده&zwnj اند.اطرافمان پر از پلاستیک شده است، به هر نقطه&zwnj ای که می&zwnj رویم حتی در بعضی اوقات در دل طبیعت این ماده به عنوان نشانه&zwnj ای از حضور بشر در آنجا بر جای مانده&zwnj اند و مشکلاتی را نیز به ارمغان آورده که بارزترین آنها آلودگی&zwnj های بصری و زیست محیطی و خسارت&zwnj های جبران&zwnj ناپذیر بر آب، خاک، هوا و جانداران است. پلاستیک از عمده&zwnj ترین آلاینده&zwnj ای محیط&zwnj زیست است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:17

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت مسئله

قوانین اجتماعی در کشورهای اسلامی

اسلام دینی جهان شمول و کامل بوده که برای همه ارکان زندگی بشری صاحب برنامه است. وجود احکام اولیه، مبانی استوار اجتماعی را در جوامع اسلامی بنیان نهاد و در قالب احکام ثانویه نیازهای زمانه امت اسلامی توسط مجتهدین پاسخ داده می شود. پی افکندن ساختارهای اداره جامعه اسلامی در زمان رسول اکرم ممکن شد. بحث اقتصاد جامعه، قضا و قضاوت، احکام قصاص، دیه، خمس و زکات و... همه و همه اشاره ای به توجه اسلام به اداره زندگی اجتماعی انسانها و به ویژه مسلمانان دارد. احکام اسلامی بستر ساز رشد فضایل اخلاقی انسانی است.

پی ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه، حفظ جان و مال انسانها از تعرض، حفظ کرامت و ارزش والای انسانها در کنار ایجاد فضای مناسب برای انجام فعالیت های سالم تنها گوشه ای از احکام اسلامی است. نوشتار زیر سخنرانی حمیدرضا ترقی نماینده کمیته امداد امام خمینی(ره) در مجمع مسلمانان شرق آسیا (اندونزی) می باشد که جهت استفاده خوانندگان در پی می آید:

قال الله فی کتابه الکریم

لقد، ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط

(سوره حدید 25)

هدف اجتماعی از بعثت پیامبران را خداوند بزرگ در قرآن کریم، اقامه قسط یعنی ساختن جامعه قائم به قسط معرفی کرده اند.

اقامه قسط یعنی اجرای عدالت، زیرا بدون عدالت تربیت انسانها میسر نیست و بدون تربیت رشد نیست و بدون رشد، هدایت نیست و بدون هدایت معرفت نیست و بدون معرفت عبادت نیست و بدون عبادت سعی نیست. زیرا سعادت کامل، از راه ارتباط انسان با خدا و در حال ارتباط انسان با خدا تحقق می یابد.

بنابراین یکی از مهمترین عوامل در زمینه های ممکن سازی ارتباط انسان با خدا، اجرای عدالت است. عدالت و اقامه قسط در متن دین پیامبران الهی برای مردمان ارائه شده و لذا ترویج دین بدون اجرای عدالت عدول از روش پیامبران الهی و موجب معرفی ناقص دین در افکار عمومی جوامع می شود.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پاورپوینت

در سال های اخیر بیانیه ها و مقالات متعددی در زمینه اصول معماری سبز توسط محققان مختلف در سراسر دنیا به رشته تحریر درآمده است. اغلب این بیانیه ها با اختلاف اندک موضوعاتی را در زمینه تشویق طراحان به حفاظت از انرژی ونیز در نظر گیری ویژگی های محلی مکان و کار با کاربران ساختمان و جوامع اطراف آن تثبیت نموده اند. معماران انگلیسی، برندا و روبرت ویل در کتاب خویش با عنوان « معماری سبز: طراحی برای آینده ای آگاه از انرژی» یکی از ساده ترین و صریح ترین چارچوب ها را برای معماری سبز مطرح نموده اند. آن ها این اصول را با استفاده از مثال های مختلف از طراحی ساختمان در اروپا انگلستان و امریکا نشان داده اند. ایشان بر فراگیری از معماری بومی تأکید زیادی داشتند، معماری که در تجربه نسل های متمادی ساکن یک منطقه و اقلیم ویژه در آن نهفته است .
این پاورپوینت دارای 20 اسلاید می باشد .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه20

فهرست مطالب

خصوصیات فردی.........................................................1

فضائل و مکارم اخلاقی..............................................2

امامت.....................................................................5

شرایط سیاسی &ndash اجتماعی آن دوران .........................7

زمامداران دوران امامت ..........................................9

معجزات ................................................................11

احادیث ................................................................13

مسئله ی شهادت ..................................................14

خصوصیات فردی

تولد، کنیه ، القاب

ششمین پیشوای مسلمین درسپیده دم روز جمعه ، هفدهم ربیالاول،سال83 قمری درمدینه چشم به جهان گشود.نام مبارکش جعفر، کنیه اش ابوعبدالله والقابش هجری صابر ، فاضل ، طاهر ، قاهر ، باقی ، کامل ،

منجی ، فاطر ، صادق است .

ملقب شدن امام به هریک ازلقبهای یادشده بیانگرتجلی ظهوربیشترآن صفت در وجود مبارک ایشان است وگرنه امام صادق ودیگرامامان معصوم مظهرهمه ی ارزش ها وملقب به صفات نیک هستند.

پدر، مادر، فرزندان

پدربزرگوارپیشوای ششم،امام باقر(ع) ومادرارجمندش« ام فروه» دخترقاسم بن محمد بن ابی بکراست.پدرام فروه ازچهره های برجسته ومحدثان زنده ی احادیث اهل بیت و درزمان خودجزء فقیهان هفتگانه ی مدینه بشمارمی رفت. وموردوثوق واعتماد امام سجاد (ع) بود.مادرش « اسماء» دخترعبدالرحمن بن ابوبکراست.

تعداد فرزندان امام درمنابع تاریخی مختلف نوشته شده است.بعضی هفت نفرذکر کرده اند:شش پسرویک دختر؛موسی ( پیشوای هفتم ) ،اسماعیل ،محمد،علی،عبدالله و ام فروه. ولی مشهورده نفرذکرکرده اندویک پسربه نام عباس ودودختربه نام های اسماء وفاطمه برآن افزودند.اسماعیل،عبدالله وام فروه،مادرشان فاطمه،دخترحسین بن علی بن حسین ،وبنا به گفته ی حافظ عبدالعزیز،فاطمه دخترحسین اثرم،فرزندامام حسن مجتبی است ومادرموسی،محمد،اسحاق وفاطمه ی کبری،ام ولدی به نام « حمیده ی

بربریه» وعباس,علی وفاطمه ی صغری ازمادران دیگری هستند.(1)


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه28

فهرست مطالب

رهیافت&rlm هاى تاریخى در اندیشه امام خمینى(ره)

مخالفت&rlm با تاریخ

تاریخ و اندیشمندان

ب - امام و تاریخ اسلام

الف - فایده و عبرت&rlm آموزى تاریخ

د - امام و تاریخ معاصر

1- نهضت تنباکو

2-نهضت مشروطیت

4- جریان ملى شدن نفت

3-کودتاى انگلیسى رضاخان

اشاره :
در این مقاله، رویکرد امام خمینى&rlm رض&rlm به تاریخ و عنصر عبرت تاریخى، بررسى شده که&rlm چگونه ایشان همواره چشمى به تاریخ اسلام، تاریخ ایران قبل و پس از اسلام و نیز تاریخ&rlm مبارزات معاصر ایران از جنبش تنباکو، مشروطیت، کودتاى رضاخان و نهضت نفت داشته&rlm اند.

مى&rlm توان گفت که علم تاریخ را تاریخى طولانى است. زیرا این پرسش که گذشته و بخصوص گذشته بشرى&rlm چگونه بوده است؟ همواره بعنوان یک سؤال بزرگ فرا روى انسان هر عصرى قرار داشته است. حاکمى که&rlm مى&rlm کوشید با پدید آوردن یک سنگنوشته بر دامنه کوهى یا تهیه لوحى زرین و یا نگارش ختم نامه&rlm اى، خاطره&rlm خویش را جاودانه سازد، شبیه آنچه کسانى چون آریا مانند و آرشام یا داریوش و اردشیر و شاهپور در تاریخ&rlm ایران باستان کرده&rlm اند، گامى در اینجهت مى&rlm نهاد. همچنین مورخ و نویسنده&rlm اى که هر چند خود در پیدایش&rlm حوادث عصرش نقش چندانى نداشت، اما با ثبت اخبار آن حوادث، در جهت جاودانگى آن مى&rlm کوشید (1).
ن.آ.یروفه&rlm یف ظهور علم تاریخ را در حدود سده&rlm هاى هفتم و هشتم پیش از میلاد در یونان مى&rlm داند (2) هرودوت )425 - 484 ق.م) که بعنوان پدر علم تاریخ شناخته شده است&rlm به همان عصر طلایى یونان باستان&rlm تعلق دارد. که کتاب او نیز خوشبختانه باقى است (3). گزنفون مورخ برجسته یونان باستان و صاحب آثارى چون&rlm آناباسیس&rlm و کوروپدى&rlm از شاگردان سقراط بود و در کنار کسانى چون افلاطون در محضر آن استاد بزرگ&rlm فلسفه یونان تلمذ مى&rlm کرد و به همین جهت در کنار آثار فلسفى و تاریخى خویش کتاب خاطرات سقراطى&rlm رانیز به پاس حرمت استاد خویش نگاشت (4). علاوه بر تمدن یونان، در تمدنهاى روم ایران باستان، مصر، چین،هند و غیره نیز علم تاریخ



دریافت‌فایل