دبیرستان چمران 3

  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:3

فهرست و توضیحات:

آپاندیسیت پاتوفیزیولوژی

تظاهرات بالینی

بررسی و یافته های تشخیصی

عوارض :

درمان پرستاری :

اهداف عبارتند از : تسکین درد، پیشگیری از کاهش حجم مایع ، کاهش اضطراب ، حذف عفونت ناشی از پارگی لوله گوارش یا احتمال آن ، حفظ سلامت پوست و تامین بهترین وضعیت تغذیه ای . اگر آپاندیسیت تشخیص داده شد، جراحی انجام می شود . تا زمان جراحی ، برای تامین عملکرد کافی کلیه ها و جایگزینی مایعات از دست رفته، از انفوزیون IV استفاده می شود. برای پیشگیری از عفونت ممکنست آنتی بیوتیک درمانی تجویز شود. اگر شواهد یا احتمال ایلئوس فلجی وجود داشت یک لوله NG گذاشته می شود . تنقیه تجویز نمی شود زیرا ممکنست باعث پرفوراسیون گردد.

برای کاهش خطر پرفوراسیون ، آپاندکتومی به سرعت انجام می شود . این عمل ممکنست تحت بیهوشی عمومی یا بیحسی نخاعی با برش شکمی از طریق لاپاروسکوپی انجام گیرد. پس از جراحی بیمار در وضعیت نیمه نشسته قرار داده می شود . این پوزیشن با کاهش فشار روی برش وارگانهای شکمی ، درد را کاهش می دهد برای تسکین درد ممکنست از یک داروی مخدر مثل سولفات مورفین استفاده شود. مابعات خوراکی معمولا در حد تحمل تجویز می شوند. بیمار دهیدراته ، قبل از جراحی IV درمانی دریافت می کند. غذا بر حسب تحمل بیمار ممکنست در همان روز جراحی به بیمار داده شود. در صورتیکه درجه حرارت بدن در محدوده نرمال باشد، ناراحتی ناشی از عمل وجود نداشته باشد و آپاندکتومی فاقد عارضه باشد، بیمار می تواند در روز عمل از بیمارستان ترخیص شود. آموزش زمان ترخیص برای بیمار و خانواده او ، ضروری است . به بیمار آموزش داده می شود که برای کشیدن بخیه ها ، بین روز 7-5 بعد از جراحی مراجعه کند .

در مورد مراقبت از محل برش و فعالیت بیمار، تعویض پانسمان و شستشوی زخم با بیمار و خانواده اش بحث می شودطی 4-2 هفته به فعالیت نرمال باز می گردد. اگر احتمال پریتونیت وجود دارد. یک درن در محل برش قرار داده می شود . بیمارانی که در معرض این عارضه قرار دارند. ممکنست چندین روز در بیمارستان نگهداری می شود . و از نظر علائم انسداد روده و خونریزی ثانویه بدقت تحت کنترل قرار گیرند. آبسه ثانویه ممکنست در لگن ، در زیر دیافراگم یا کید تشکیل می شود و سبب افزایش درجه حرارت، تعداد نبض و افزایش شمراش لکوسیت ها گردد.



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-99177-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a2%d9%be%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%8a%d8%b3%d9%8a%d8%aa/
  • ۹۵/۰۵/۳۱
  • work amiri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی