بررسی رابطه&zwnj &zwnj ی تعارض والد- فرزند و خودپنداره&zwnj &zwnj ی تحصیلی دانش&zwnj آموزان با رضایت از زندگی آن&zwnj ها
بصورت ورد ودر 95صفحه
چکیده: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه&zwnj &zwnj ی تعارض والد- فرزند و خودپنداره&zwnj &zwnj ی تحصیلی دانش آموزان با رضایت از زندگی آن&zwnj ها بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع مطالعات همبستگی بود. جامعه&zwnj ی پژوهش کلیه&zwnj ی دانش&zwnj آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه&zwnj ی دوره&zwnj ی اول (راهنمایی) شهرستان نمین بودند که از میان آن&zwnj ها 293 نفر با روش نمونه&zwnj گیری خوشه&zwnj ای چندمرحله&zwnj ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش، مقیاس رضایت از زندگی (SWLS)، پرسشنامه خودپنداره&zwnj &zwnj ی مربوط به مدرسه یی یسن چن و پرسشنامه تعارض با والدین (CP) اشتراوس بود. برای تحلیل یافته&zwnj ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که بین خودپنداره&zwnj ی تحصیلی با رضایت از زندگی دانش&zwnj آموزان رابطه&zwnj ی مثبت، و بین تعارض مادر و فرزند، با رضایت از زندگی دانش&zwnj آموزان رابطه منفی وجود دارد. همچنین بین مؤلفه&zwnj ی پرخاشگری کلامی و فیزیکی مادر و فرزند و نیز راهبرد&zwnj های استدلال فرزند با رضایت از زندگی رابطه وجود دارد اما بین راهبرد&zwnj های استدلال مادر با رضایت از زندگی دانش&zwnj آموزان رابطه وجود ندارد. نتایج حاصل از تجزیه&zwnj وتحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که متغیر خودپنداره تحصیلی و مؤلفه&zwnj ی پرخاشگری کلامی مادران قادر به پیش بینی متغیر رضایت از زندگی دانش آموزان خواهند بود و سایر متغیرهای پیش بین قادر به پیش بینی متغیر رضایت از زندگی نخواهند بود. بر&zwj اساس این یافته&zwnj ها می&zwnj توان نتیجه گرفت که: تلاش برای شکل&zwnj گیری خودپنداره&zwnj ی تحصیلی مثبت و کاهش میزان تعارض والد &ndash فرزند در بین نوجوانان، نقش مهمی در ارتقاء رضایت از زندگی آنان خواهد داشت.
لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-105100-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87%e2%80%8c%e2%80%8c%db%8c-%d8%aa%d8%b9%d8%a7%d8%b1%d8%b6-%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%af-%d9%81%d8%b1%d8%b2%d9%86%d8%af-%d9%88/
- ۹۵/۰۶/۲۶